skip to main |
skip to sidebar
Το Hip Hop
Τα πρώτα έτη της κουλτούρας του Hip Hop, το κίνημα ήταν άτιτλο ώσπου ο Afrika Bambaataa, άρχισε να το αποκαλεί "Hip Hop", ένας όρος που δημιουργήθηκε από τον Lovebug Starski. Στη δεκαετία του '70, δέκα χρόνια πριν από τη παγκόσμια αναγνώριση, το Hip Hop ήταν μια γιορτή ζωής αναπτύσσοντας βαθμιαία κάθε ένα από το στοιχεία του για να διαμορφώσει ένα πολιτιστικό κίνημα. Λόγω της ενέργειάς του, τη δυναμική και την ορμή του, το Hip Hop έχει γίνει, τελικά, ένα κλειδί στην αναβάθμιση και τον ανασχηματισμό. Hip Hop MusicΗ δημιουργία του Hip Hop όρου πιστώνεται συχνά στον Keith Cowboy, έναν rapper με τους Grandmaster Flash & the Furious Five. Εν τούτοις ο Lovebug Starski, ο Keith Cowboy και ο DJ Hollywood χρησιμοποίησαν τον όρο όταν η μουσική ήταν ακόμα γνωστή ως disco rap. Θεωρείται ότι ο Keith Cowboy δημιούργησε τον όρο πειράζοντας έναν φίλο του που είχε καταταγεί στον αμερικανικό στρατό, scatάροντας τις λέξεις "hip/hop/hip/hop" με έναν τρόπο που μιμήθηκε το ρυθμό του βαδίσματος των στρατιωτών. Ο Keith Cowboy επεξεργάσθηκε αργότερα το ρυθμό "hip hop" πάνω στη σκηνή, ο οποίος αντιγράφηκε σύντομα από άλλους καλλιτέχνες παραδείγματος χάριν το άνοιγμα του τραγουδιού "Rapper's Delight" από τους Sugarhill Gang. Το επήσιμο μέλος της συμμορίας των Black Spades, ο Afrika Bambaataa, χρεώνεται να χρησιμοποιεί πρώτος τον όρο για να περιγράψει την υποκουλτούρα που η Hip Hop περιλαμβάνει, αν και επίσης πιστεύεται ότι ο όρος αρχικά, εμπαικτικά, χρησιμοποιήθηκε ενάντια στο νέο είδος μουσικής. The Official site of The Universal Zulu NationΌτι ξέρουμε ως Hip Hop, ξεκίνησε αρχικά σε ένα τμήμα της πόλης της Νέας Υόρκης, το Bronx στη δεκαετία του '70. Σαν περιθωριοποιημένη περιοχή, η νεολαία των γκέτο δεν είχε κανένα επίσημο τρόπο να εκφραστεί. Αντ' αυτού, μαύροι και λατίνοι νέοι - μερικοί μόλις αφιχθείς από τα νησιά της Καραϊβικής - ανέπτυξαν το Hip Hop ως τρόπο διασκέδασης, για να ανταλάσουν εμπειρίες και να επικριθεί η κοινωνική ανισότητα και η φτώχεια. Ο ανταγωνισμός και οι μάχες ενθάρρυναν την αίσθηση της υπερηφάνειας και του κατορθώματος. Ο ανταγωνισμός και οι μάχες περιλάμβαναν MCs, DJs, καλλιτέχνες γκράφιτι και Bboys/Bgirls. Το Hip Hop παρείχε μια δημιουργική διέξοδο σε μια συχνά ματαιώδοξη και δύσκολη ζωή. Ενθάρρυνε τον ανταγωνισμό και την ευκαιρία του να είναι κάποιος καλύτερος σε κάτι. Η σύγκρουση και οι μάχες στις γωνιές των δρόμων μετατράπηκε από την πάλη στο χορό, από τους πυροβολισμούς με όπλα στον ψεκασμό των τοίχων με χρώμα. History of Hip HopΤο Hip Hop σιγά σιγά άρχισε να πολιτικοποιήται και να ενθαρύνει-εμψυχώνει κολλητούς (hommies) και αδέλφια (bros) για δράση κατά της κατάντιας των γκέτο. Το Hip Hop πιστεύεται ότι είναι η κύρια αιτία που πολλοί αφροαμερικανοί έχουν ξεφύγει από τα γκέτο και ζουν μια καθώς πρέπει ζωή. Άλλοι το έχουν αντιμετωπίσει σαν απειλή, κυρίως κυβερνήσεις και οργανισμοί ασφάλειας και επιβολής (πφφφ) της τάξης. Το σίγουρο είναι ότι το Hip Hop, αν και δεν είναι το πρώτο που εξέφρασε προβλήματα και ανησυχίες της μάζας, είναι το μόνο που έχει καταφέρει να ενώσει και να προωθήσει δραστικά αυτά που εξιστορεί σε αυτιά και ανθρώπους που βρίσκονται πολύ μακριά, είτε λόγω απόστασης είτε λόγω κοινωνικής τάξης.
Το Hip Hop στην Ελλάδα
Έτος 2007. Πλανήτης Ελλάδα. Το Hip Hop στον πλανήτη Ελλάδα αναφέρεται στα καθημερινά προβλήματα των νέων και της ελληνικής ζωής γενικότερα. Μερικά από αυτά είναι: ποιος είναι ο καλύτερος MC, πόση ντόπα πουλήθηκε σήμερα γιατι μερικοί βρίσκουν και πουλούν ντόπα πιο εύκολα από κάποιους άλλους, πόσο bitch είναι μια γκόμενα άρα είναι πιο trendy από μια ξενέρωτη που δεν κουνιέται ή δεν πηδιέται καλά, συγκρίσεις bitchών (sorry δεν μου έβγαινε αλλιώς) - η μια πιο καμπυλωτή από την άλλη και με πιο μικρό ύφασμα στη μέση της, σκάστε ρε μπουρούχες είμαι ο καλύτερος γιατί είστε κότες και άλλα πουλερικά, η συμμορία μας γαμάει και δέρνει κι αν δεν συμμορφωθήτε θα σας φάμε με καρπούζι, και άλλα παρόμοια σοβαρά προβλήματα της νεολαίας. Η απήχηση δε της Hip Hop κουλτούρας στους καταπιεσμένους νέους που αντιμετωπίζουν αυτά τα προβλήματα είναι τεράστια. Όλο και περισσότεροι νέοι αποφασίζουν να ραπάρουν τα δικά τους προβλήματα. Η Hip Hop σκηνή είναι στο απόγειό της με δεκάδες γκρουπάκια-συμμορίες να το εκπροσωπούν, ως αυθεντικοί εκπρόσωποι της κουλτούρας του δρόμου. Και το αποτέλεσμα καθηλωτικό μιας και τα περισσότερα γκρουπάκια δημιουργούν με τελευταίας τεχνολογίας εξοπλισμό. Το Hip Hop στον πλανήτη Ελλάδα διαλέγει τον δρόμο του.Έτος 2007+. Πλανήτης Γη. Προσγείωση στο Ελ. Βενιζέλος. Το Hip Hop στη χώρα Ελλάδα έχει ελπίδες. Δεν έχει καμοία σχέση με το Hip Hop από τον πλανήτη Ελλάδα. Έχει προοπτικές ανάπτυξης, μιας και η χώρα μαστίζεται από 4 πολύ βασικά προβλήματα: βλάκες, αναρχικούς, τρομοκράτες και πολιτικούς. Αν αναλύσουμε περεταίρω, θα βρούμε προβλήματα στη δημόσια υγεία, στα σχολεία, στην αστυνόμευση και τήρηση της αστικής τάξης, στο νομικό δίκαιο, στις θέσεις στάθμευσης των αυτοκινήτων στο κέντρο της πρωτεύουσας, στις τιμές των καταναλωτικών προϊόντων, στις συνθήκες κράτησης έγκλειστων στις φυλακές και όχι μόνο, στο γείτονα ή γειτόνισα, στη συγκομιδή των απορριμάτων, στις μίζες, στις συνεχείς απεργίες και παράλυση του κράτους προ συγκεκριμένων γεγονότων ή επιβαλλόμενων καταστάσεων και πολλά άλλα. Σαφώς στην χώρα Ελλάδα του σήμερα, το Hip Hop, έχει πολλά να αφηγηθεί και να εξιστορίσει. Σίγουρα πολλοί hommies και bros θα εμψυχωθούν, θα ενωθούν και θα δράσουν με την ενέργεια που θα προσφέρει ένας MC στο rap του. Τι κρίμα που δεν υπάρχουν πια τόσοι MCs στην χώρα Ελλάδα για να μιλήσουν γι' αυτά τα προβλήματα. Και είναι τόσα πολλά. Και οι MCs τόσο λίγοι. Κρίμα.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου